Sorularla Öğrenelim
Türk Grafik Tasarım Tarihi
4. CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK GRAFİK TASARIMININ GELİŞİMİ
Soru 1:
Aşağıdaki hangi okul sanat ile endüstri arasında iş birliğini savunan eğitim anlayışı ile oldukça başarı kazanmış, dünyada yeni kurulmakta olan birçok tasarım okuluna örnek oluşturmuştur?
(Çoktan Seçmeli)
Jugendstil
✔
Bauhaus
De Stijl
Parsons
Art Center College
Cevap :
Bauhaus
Soru 2:
Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’ne ilk müdür olarak atanan ressam aşağıdakilerden hangisidir?
(Çoktan Seçmeli)
İhap Hulusi
Mühif Fehim
✔
Namık İsmail
Osman Hamdi
Emin Barın
Cevap :
Namık İsmail
Soru 3:
Aşağıdakilerden hangisi ilk Türk Grafik tasarımcılardan değildir?
(Çoktan Seçmeli)
İhap Hulusi
Kenan Temizan
Emin Barın
Ali Suavi
✔
Cemal Azmi
Cevap :
Cemal Azmi
Soru 4:
Harf Devrimi’nden sonra okuma yazma bilmeyen geniş yığınların en kısa sürede eğitilmesi için aşağıdakilerden hangisi açılmıştır?
(Çoktan Seçmeli)
Tatbiki Güzel Sanatlar Okulu
Gazi Eğitim Enstitüsü
Sanayi Nefise Mektebi
✔
Millet Mektepleri
Köy Enstitüleri
Cevap :
Millet Mektepleri
Soru 5:
1957 yılında İstanbul’da açılan ve amacı endüstriyel sanatlar ve tasarım alanında öğrenim görmüş uzmanlar yetiştirmek olan kurum aşağıdakilerden hangisidir?
(Çoktan Seçmeli)
✔
Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu
Sanayi Nefise Mektebi
Tatbiki Güzel Sanatlar Okulu
Gazi Eğitim Enstitüsü
Ankara Üniversitesi, Dil Tarih Coğrafya Fakültesi
Cevap :
Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu
Soru 6:
Anıtkabir Barış Kulesi’ndeki yazılar aşağıdaki hangi tasarımcıya aittir?
(Çoktan Seçmeli)
İhap Hulusi
Münif Fehim
✔
Emin Barın
Yurdaer Altıntaş
Kenan Temizan
Cevap :
Emin Barın
Soru 7:
Türkiye’de grafik tasarım eğitimine ilk kez 1933 yılında Güzel Sanatlar Akademisi’nde kimin öncülüğünde başlanmıştır?
(Çoktan Seçmeli)
Kenan Temizan
Münif Fehim
İhap Hulusi
✔
Mithat Özer
Emin Barın
Cevap :
Mithat Özer
Soru 8:
Cumhuriyetin 50. yılı için tasarlanan anıtın tasarımcısı kimdir?
(Çoktan Seçmeli)
İhap Hulusi
✔
Emin Barın
Cemal Azmi
Yurdaer Altıntaş
Kenan Temizan
Cevap :
Emin Barın
Soru 9:
Sanayi-i Nefise Mektebi günümüzdeki hangi kurumun temelidir?
(Çoktan Seçmeli)
✔
a. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi
b. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
c. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
d. İstanbul Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
e. Ankara Üniversitesi, Dil Tarih Coğrafya Fakültesi
Cevap :
a. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi
Soru 10:
Tatbiki Güzel Sanatlar Okulu’nun (DTGSO) şimdiki adı aşağıdakilerden hangisidir?
(Çoktan Seçmeli)
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
b. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi
c. İstanbul Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
d. Ankara Üniversitesi, Dil Tarih Coğrafya Fakültesi
✔
e. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
Cevap :
e. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
Cumhuriyet Dönemi Sanat ve Tasarım Hareketleri
Cumhuriyetin ilanı ile birlikte ekonomik, siyasi ve sosyal hayatın canlanmasıyla beraber sanat ve tasarım hareketlerinde de çeşitlilik görülmeye başlanmıştır. Yeni bir yönetim sisteminin getirdiği her türlü yeniliğe geçiş için halkın anlayabileceği afiş tasarımları yaygınlaşırken, sanat ve halk arasında bir bağ kurulmaya çalışılmış ve afiş tasarımları da bu bağı güçlendirme de etkili olmuştur. Tasarımcılar halkı ikna etmek için özellikle yazı ve slogan ağırlıklı afişler tercih etmişlerdir.
29 Ekim 1923 tarihi, 20. yüzyıl tarihinin en büyük günlerinden biridir. Çünkü bu önemli günü izleyen aşamalarda gerçekleştirilen devrimlerin yanı sıra, her alanda bilim ve sanat eğitimi yapan kurumlarda da ileri çağdaş Batı Uygarlığını örnek alan yenilikler gerçekleştirilmiştir. Yüksek düzeyde resim, heykel, mimarlık ve süsleme alanında eğitim yapılan Sanayii Nefise Mektebi, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi adını alacak ve akademi deyiminin Türk dilinde benimsenmiş olmasıyla Türkiye’de yüksek sanat eğitimi yapılan bir akademinin kurulması şerefi Türk milletine ait olacaktır (Tansuğ, 1991).
1926 yılında ressam Namık İsmail’in Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’ne müdür olarak atanması ile beraber, sanat ve kültür hareketleri hız kazanmış ve ulusal boyutta sürdürülmüştür. Tansuğ’a göre (1991), Namık İsmail’in Temmuz 1933’de ilgili bakanlığa sunduğu raporda, sanat ve kültürün ulusal bir nitelik içinde evrensel boyutlara ulaşabileceği söz konusu edilerek, özenle ele alınması gereken hususlara dikkat çekilmiştir. Bu rapor içeriğine göre sanatçılara iş bulunmalı, devletin öngördüğü sanat işleri yabancılara değil, Türk sanatçılara yaptırılmalıdır. Sanatçılardan Türk devrimlerinin geniş toplum tabakalarına yayılması için yararlanılmalı, büyük kentlerde yapılan sanat çalışmalarının ürünleri, yurdun her köşesine götürülerek, resim ve heykel zevkinin topluma aşılanması hedef alınmalıdır.
4.1.1. Cumhuriyet Dönemi Sanat ve Tasarım Hareketlerinin Grafik Tasarıma Yansımaları
Avrupa’da sanayi
⭐ Video'yu beğenmeyi ve Abone olmayı unutmayın 👍 Zile basarak bildirimleri açabilirsiniz 🔔 ✩ KATIL'dan Ritim Karaoke Ekibine Destek Olun (Join this channel to enjoy privileges.) ✩ ╰┈➤ https://www.youtube.com/channel/UCqm-5vmc2L6oFZ1vo2Fz3JQ/join ✩ ORİJİNAL VERSİYONU 🢃 Linkten Dinleyip Canlı Enstrüman Çalıp Söyleyerek Çalışabilirsiniz. ⭐ 🎧 ╰┈➤ https://youtu.be/SSACHhKKIlk ✩ (MAKE A LIVE INSTRUMENT ACCOMPANIMENT ON RHYTHM IN EVERY TONE) ✩ Aykut ilter Ritim Karaoke Ekibini Sosyal Medya Kanallarından Takip Edebilirsiniz. ✩ İNSTAGRAM https://www.instagram.com/rhythmkaraoke/ ✩ TİK TOK https://www.tiktok.com/@rhythmkaraoke ✩ DAILYMOTION https://www.dailymotion.com/RhythmKaraoke ⭐ Kocamda Kocam - Romantik Erhan ✩ Ritim Karaoke (Kürdi Minör 9/8 Roman Beste Romantik Erhan) @RitimKaraoke Müzisyenlerin Buluşma Noktası.... ESER ADI : KOCAMDA KOCAM SÖZ GÜFTE : ROMANTİK ERHAN BESTE - MÜZİK: ROMANTİK ERHAN USÜL : 9/8 ROMAN MAKAM - DİZİ : KÜRDİ - Mİ...
Yorumlar
Yorum Gönder