⭐ Video'yu beğenmeyi ve Abone olmayı unutmayın 👍 Zile basarak bildirimleri açabilirsiniz 🔔
✩ KATIL'dan Ritim Karaoke Ekibine Destek Olun (Join this channel to enjoy privileges.)
✩ ╰┈➤ https://www.youtube.com/channel/UCqm-5vmc2L6oFZ1vo2Fz3JQ/join
✩ ORİJİNAL VERSİYONU 🢃 Linkten Dinleyip Canlı Enstrüman Çalıp Söyleyerek Çalışabilirsiniz.
⭐ 🎧 ╰┈➤ https://youtu.be/S29hfXmA5kc
✩ (MAKE A LIVE INSTRUMENT ACCOMPANIMENT ON RHYTHM IN EVERY TONE)
✩ Aykut ilter Ritim Karaoke Ekibini Sosyal Medya Kanallarından Takip Edebilirsiniz.
✩ İNSTAGRAM https://www.instagram.com/rhythmkaraoke/
✩ TİK TOK https://www.tiktok.com/@rhythmkaraoke
✩ DAILYMOTION https://www.dailymotion.com/RhythmKaraoke
⭐ Bahçada Miş Miş (Arabım Fellahi) - Sevcan Orhan ✩ Ritim Karaoke (Saba Minör 4/4 Çiftetelli Antep Düğünü)
@RitimKaraoke Müzisyenlerin Buluşma Noktası....
ESER ADI : BAHÇADA MİŞMİŞ (ARABIM FELLAHİ)
SÖZ GÜFTE : ANONİM
BESTE - MÜZİK: ANONİM
USÜL : 4/4 ÇİFTETELLİİ
MAKAM - DİZİ : SABA - MİNÖR
YÖRESİ : GAZİ ANTEP
Bahçede mişmiş,sararıp yere düşmüş
Sevdiğim komşu kızı aklıma düşmüş
Öyledir öyle,derdini söyle
Arayıp da bulamazsan,gönlünü eyle
Bahçede iğde,dalları hep yerde
Sevdiğim hattuç bacı eviniz nerde
Öyledir öyle,derdini söyle
Arayıp da bulamazsan,gönlünü eyle
Arabi fellahi,severim billahi
Çekerim silahı,vururum vallahi
Öyledir öyle,derdini söyle
Arayıp da bulamazsan,gönlünü eyle
Bahçede havuz, etrafı yavuz
Elimizde billur şişe, mezemiz karpuz
Öyledir öyle, derdini söyle
Arayıp da bulamazsan, gönlünü eyle
SABÂ
صبا
Türk mûsikisinde bir birleşik makam.
Müellif:
İSMAİL HAKKI ÖZKAN
Seydî’nin el-Matla‘ında terkipler arasında zikrettiği sabâ makamı dügâh perdesinde karar eden makamlardan olup seyir özelliği çıkıcı veya çıkıcı-inicidir. Sabâ makamının dizisi, çârgâh perdesindeki zirgüleli hicaz dizisine yerinde yani dügâh perdesindeki sabâ dörtlüsünün eklenmesinden meydana gelmiştir. Sabâ dörtlüsü kendi yeri olan dügâh perdesinde KSS aralıklarıyla sıralanan dügâh, segâh, çârgâh ve hicaz perdelerinden meydana gelen 18 komalık bir “eksik dörtlü” olup sabâ makamı dügâh perdesinde bu dörtlü (çeşni) ile karar eder.
Bu eksik dörtlünün tam dörtlü olma ihtiyacından dolayı bu dörtlünün dördüncü sesi olan hicaz perdesi (bakiye bemollü re) seyir sırasında 2-2,5 koma kadar daha dik (ince) basılır. Rauf Yektâ Bey bu konuya dikkat çekerek çârgâh ile bu dikleşmiş hicaz perdesinin arasının 12/11 oranında olması gerektiğini belirtmiştir. Bu oran da söz konusu re bemolün 4 değil 2,5 komalık bir pestlikle basılması gerektiğini göstermektedir. Ancak buna benzer bazı makamlardaki ses ihtiyacını pek de karşılayamayan Arel-Ezgi nazariyatında bu perdeyi gösterecek bir değiştirme işareti (bemol) olmadığı için notada bakiye bemolü ile yazılmasına rağmen icrada bu perde ifade edilen oranda daha dikçe basılır. Sabâ makamında benzer bir özellik, çârgâhtaki zirgüleli hicaz dizisinin altıncı sesi olan şehnaz perdesi (bakiye bemollü la) için de söz konusudur. Fakat bu perde seyir sırasında bazan şehnaz (bakiye bemollü) değil dik-şehnaz (koma bemollü) olarak basılır. Bunun sonucunda çârgâhtaki zirgüleli hicaz dizisi de değişmiş olur. Bu perdenin bazan bu şekilde dik-şehnaz olarak basılmasının üç sebebi olabilir.
1. Çârgâh perdesi üzerinde bulunan zirgüleli hicaz dizisi değişip uzzâl dizisi haline gelmiş ve bu dizinin bir kısmı, yani dik-şehnaz perdesine kadar olan kısmı kullanılmıştır. “Çârgâh perdesinde uzzâl dizisinin bir kısmı” diye belirtilmesinin sebebi ise şudur: Böyle bir dizide dik-şehnaz perdesinin arkasından sünbüle (küçük mücennep bemollü si) perdesinin gelmesi gerekir, fakat hiçbir sabâ eserin tiz tarafında bu perde yer almaz. Ancak “uzzâl dizisinin bir kısmı” ibaresiyle gerdâniye perdesindeki uşşak dörtlüsünün iki sesini içine alan bir bölge kastedilmiş olur ki bu da çok kuvvetli olmayan bir ihtimaldir. Çünkü gerdâniyede uşşak dörtlüsü daha çok bestenigâr, şevkutarab ve şevkefzâ makamlarında kullanılır.
"Gaziantep türküleri" kategorisindeki sayfalar
Bu kategoride yer alan toplam 26 sayfanın 26 adedi aşağıdadır.
A
Allı da Yemenim
Anama Söyleyin Damda Yatmasın
Atına Binmiş Elinde Dizgin
B
Bahçalarda Mor Meni
Bahçalarda Zerdali
D
Dama Çıkma İz Olur
Derik Saçın Örmezler
E
Evlerinde Bir İpekten Halı Var
Ezo Gelin Benim Olsaydın da
F
Fes Başına Fes Başına
G
Gine Kısmet Çekti Gurbet Ellere
Gönül Gurbet Ele Varma
H
Hışhışı Hançer
K
Kalk Gidelim Haco Gelin Bu El Bize Yaramaz
Kara Yılan Der ki Harbe Tutuşak
Koyun Gelir Yata Yata
L
Lamba da Şişesiz Yanmaz mı
P
Pınara Vurdum Kazmayı (Gaziantep)
T
Tokat Ellerinden
Y
Yester Ölmüş Kalkın Gidek Mezara
Yoğurt Koydum Dolaba (Gaziantep)
Yüce Dağ Başında Uçan Turnalar
Z
Zaten Benim Bahtım Kara
Ç
Çadır Altı Minare
Çadır Kurdum Düzlere (Gaziantep)
Ş
Şirin Nar Dane Dane
Sevcan Orhan
Doğum 16 Ağustos 1982 (41 yaşında)
İstanbul, Türkiye
Tarzlar Türk halk müziği
Meslekler Müzisyen
Çalgılar Bağlama
Etkin yıllar 2000-günümüz
Resmî site sevcanorhan.com.tr
Önemli çalgılar
Bağlama
⭐ Video'yu beğenmeyi ve Abone olmayı unutmayın 👍 Zile basarak bildirimleri açabilirsiniz 🔔 ✩ KATIL'dan Ritim Karaoke Ekibine Destek Olun (Join this channel to enjoy privileges.) ✩ ╰┈➤ https://www.youtube.com/channel/UCqm-5vmc2L6oFZ1vo2Fz3JQ/join ✩ ORİJİNAL VERSİYONU 🢃 Linkten Dinleyip Canlı Enstrüman Çalıp Söyleyerek Çalışabilirsiniz. ⭐ 🎧 ╰┈➤ https://youtu.be/SSACHhKKIlk ✩ (MAKE A LIVE INSTRUMENT ACCOMPANIMENT ON RHYTHM IN EVERY TONE) ✩ Aykut ilter Ritim Karaoke Ekibini Sosyal Medya Kanallarından Takip Edebilirsiniz. ✩ İNSTAGRAM https://www.instagram.com/rhythmkaraoke/ ✩ TİK TOK https://www.tiktok.com/@rhythmkaraoke ✩ DAILYMOTION https://www.dailymotion.com/RhythmKaraoke ⭐ Kocamda Kocam - Romantik Erhan ✩ Ritim Karaoke (Kürdi Minör 9/8 Roman Beste Romantik Erhan) @RitimKaraoke Müzisyenlerin Buluşma Noktası.... ESER ADI : KOCAMDA KOCAM SÖZ GÜFTE : ROMANTİK ERHAN BESTE - MÜZİK: ROMANTİK ERHAN USÜL : 9/8 ROMAN MAKAM - DİZİ : KÜRDİ - Mİ...
Yorumlar
Yorum Gönder