⭐ Video'yu beğenmeyi ve Abone olmayı unutmayın 👍 Zile basarak bildirimleri açabilirsiniz 🔔
⭐ KATIL'dan Ritim Karaoke Ekibine Destek Olun (Join this channel to enjoy privileges.)
✩ ╰┈➤ https://www.youtube.com/channel/UCqm-5vmc2L6oFZ1vo2Fz3JQ/join
✩ ORİJİNAL VERSİYONU 🢃 Linkten Dinleyip Canlı Enstrüman Çalıp Söyleyerek Çalışabilirsiniz.
⭐ 🎧 ╰┈➤ https://youtu.be/s3D1VeZ8VpE
✩ (MAKE A LIVE INSTRUMENT ACCOMPANIMENT ON RHYTHM IN EVERY TONE)
✩ Aykut ilter Ritim Karaoke Ekibini Sosyal Medya Kanallarından Takip Edebilirsiniz.
✩ İNSTAGRAM https://www.instagram.com/rhythmkaraoke/
✩ TİK TOK https://www.tiktok.com/@rhythmkaraoke
✩ DAILYMOTION https://www.dailymotion.com/RhythmKaraoke
⭐ Canım Efendim - (Güzelmiş Çirkinmiş) - Vahdet Coşkun ✩ Ritim Karaoke (Hicaz 8/8 Düyek Vedat Yıldırımbora)
❤ @RitimKaraoke Müzisyenlerin Buluşma Noktası....
ESER ADI : CANIM EFENDİM - GÜZELMİŞ ÇİRKİNMİŞ ÖNEMLİ DEĞİL
SÖZ GÜFTE : LEVENT BEKTAŞ
BESTE - MÜZİK : VEDAT YILDIRIMBORA
USÜL : 8/8 DÜYEK VAHDE
MAKAM - DİZİ : HİCAZ- MAJÖR
ARANJÖR : ?
ENSTRÜMANLAR: YAYLI GURUP KEMAN, NEY, UD, KLARNET
SESLENDİRENLER : KİBARİYE, VAHDET VURAL, HAKAN ALTUN, VAHDET COŞKUN
Müzisyen
+53 24 215531
vahdetcoskun57@hotmail.com
Canım Efendim
Vahdet Coşkun
Özlediğiniz Şarkılar
Vahdet Coşkun'un, Yaşar Kekeva Plakçılık etiketiyle yayınlanan "Özlediğim Şarkılar" albümünde yer alan "Canım Efendim" isimli şarkısı, video klibiyle netd müzik'te.
Söz: Levent Bektaş
Müzik: Vedat Yıldırımbora
Yönetmen: Şahin Yiğit
ŞARKI SÖZÜ ve AKORU
İntro:
B7 Em7 C Am
B7 Am B7 C
B7 Em7 C Am
B7 C B7 C / Am / B7
Güzelmiş çirkinmiş önemli değil
B7 Am B7
Ben ona aşığım onu isterim
Em B7 C Am
Aklıma bin türlü çılgınlık gelir
B7 Em C Am B7 / Am / B7 / C / Em
Kalbe söz geçmiyor canım efendim
Em C Am B7
Kalbe söz geçmiyor canım efendim
B Am Em7 B7 Am / C Em7 )x2
Bir kuru selamı gönderebilsem Yakarım bu canı eğer benimse
Em7 B C Am
Alamaz elimden azrail gelse
B Em C Am B7 / Am / B7 / C / Em7
Ben ona aşığım onu isterim
Em7 C Am B7
Kalbe söz geçmiyor canım efendim
B7
Em7 Am A#7 B7 Am C Am7
Em C Am
B7 Em C Am B7 / Am / B7 / C / B7
Em7 C Am B7
B7 C B7 C / Am / B7
Herşeyi bir yana atacak kadar
B7 Am B7
Uğrunda ölüme gidecek kadar
Em7 B7 C Am
Kendimi ateşe atacak kadar
B7 Em7 C Am B7 / Am / B7 / C / Em
Ben ona aşığım onu isterim
Em7 C Am B7
Kalbe söz geçmiyor canım efendim
HİCAZ
حجاز
Türk mûsikisinde bir perde ve makamın adı.
Müellif: İSMAİL HAKKI ÖZKAN
Hicaz Perdesi. Türk mûsikisi sisteminde tiz sekizlinin üçüncü perdesi olarak yer alan sestir. Bu perdenin orta sekizlideki adı “kaba hicaz”, en tiz sekizlideki adı ise “tiz hicaz”dır.
Çârgâh perdesine bir küçük mücennep diyezi veya nevâ perdesine bir bakiye bemolü getirilerek elde edilir. Ayrıca bûselik perdesine getirilen bir tanînî diyezi ilâvesiyle ortaya çıkan ses de yine hicaz perdesidir.
Adının hicaz olmasına rağmen bu perde, Arel-Ezgi-Uzdilek nazariyatının hicaz ailesi makam dizilerinde kullanılmamıştır. Bu makamların, yerindeki dizilerinde bakiye diyezli “do”nun adı “nîm-hicaz”dır.
Hicaz perdesi, gerek klasik ebced gerekse Abdülbâki Nâsır Dede’nin ebced nota sisteminde (ٮر) şeklinde gösterilmiştir. Ayrıca Kantemiroğlu notasında (ل) harfiyle ifade edilmiş, Hamparsum notasında ise gerek nîm-hicaz ve gerekse hicaz perdelerini ifade etmek üzere () şekli kullanılmıştır.
Hicaz Makamı. “Hicaz ailesi” adı verilen birbiriyle yakın ilişkili dört makamdan oluşan grubun bir üyesidir. Dizisi, yerinde hicaz dörtlüsüne nevâda rast beşlisinin eklenmesinden meydana gelmiştir.
Nota yazımında donanımına si için bakiye bemolü (dik-kürdî), fa ve do için bakiye diyezi (eviç ve nîm-hicaz) yazılır, gerekli değişiklikler ise eser içerisinde gösterilir. Yedeni rast, durağı dügâh perdesidir. Ancak bazı klasik formlarda istisna olarak nîm-zirgüle perdesinin yeden olarak kullanıldığı da görülmüştür. Makamın güçlüsü nevâ perdesi olup bu perdede rast çeşnisiyle yarım karar yapılır.
Hicaz makamında, bütün hicaz ailesinin ortak asma kararları olan rastta nikrizli, nîm-hicaz ve dik-kürdîde çeşnisiz kalışlarla aynı ailedeki diğer makamların güçlü perdeleri asma karar olarak kullanılır. Bunlar da nevâda bûselikli (hümâyunun güçlüsü), hüseynîde uşşaklı (uzzâlın güçlüsü) ve hicazlı (zirgüleli hicazın güçlüsü) asma kararlardır. Ancak hüseynîdeki hicazlı asma karar çok az kullanılır.
⭐ Video'yu beğenmeyi ve Abone olmayı unutmayın 👍 Zile basarak bildirimleri açabilirsiniz 🔔 ✩ KATIL'dan Ritim Karaoke Ekibine Destek Olun (Join this channel to enjoy privileges.) ✩ ╰┈➤ https://www.youtube.com/channel/UCqm-5vmc2L6oFZ1vo2Fz3JQ/join ✩ ORİJİNAL VERSİYONU 🢃 Linkten Dinleyip Canlı Enstrüman Çalıp Söyleyerek Çalışabilirsiniz. ⭐ 🎧 ╰┈➤ https://youtu.be/SSACHhKKIlk ✩ (MAKE A LIVE INSTRUMENT ACCOMPANIMENT ON RHYTHM IN EVERY TONE) ✩ Aykut ilter Ritim Karaoke Ekibini Sosyal Medya Kanallarından Takip Edebilirsiniz. ✩ İNSTAGRAM https://www.instagram.com/rhythmkaraoke/ ✩ TİK TOK https://www.tiktok.com/@rhythmkaraoke ✩ DAILYMOTION https://www.dailymotion.com/RhythmKaraoke ⭐ Kocamda Kocam - Romantik Erhan ✩ Ritim Karaoke (Kürdi Minör 9/8 Roman Beste Romantik Erhan) @RitimKaraoke Müzisyenlerin Buluşma Noktası.... ESER ADI : KOCAMDA KOCAM SÖZ GÜFTE : ROMANTİK ERHAN BESTE - MÜZİK: ROMANTİK ERHAN USÜL : 9/8 ROMAN MAKAM - DİZİ : KÜRDİ - Mİ...
Yorumlar
Yorum Gönder