✔️ ➤ ♪ *𝙏𝙚𝙡𝙞𝙛 𝙞𝙝𝙡𝙖𝙡𝙞 𝙤𝙡𝙙𝙪ğ𝙪𝙣𝙪 𝙙üşü𝙣ü𝙮𝙤𝙧𝙨𝙖𝙣ı𝙯 "HAKKINDA KISMINDAN" 𝘽İ𝙕İ𝙈𝙇𝙀 İ𝙇𝙀𝙏İŞİ𝙈𝙀 𝙂𝙀Çİ𝙉 24 𝙨𝙖𝙖𝙩𝙩𝙚 𝙠𝙖𝙣𝙖𝙡𝙙𝙖𝙣 𝙠𝙖𝙡𝙙ı𝙧ı𝙡ı𝙧...*
⭐ *Video'yu beğenmeyi ve Abone olmayı unutmayın* 👍 Zile basarak bildirimleri açabilirsiniz 🔔
⭐ *_KATIL'dan Ritim Karaoke Ekibine Destek Olun (Join this channel to enjoy privileges.)_*
✩ ╰┈➤ https://www.youtube.com/channel/UCqm-5vmc2L6oFZ1vo2Fz3JQ/join
✩ *ORİJİNAL VERSİYONU 🢃 Linkten Dinleyip Canlı Enstrüman Çalıp Söyleyerek Çalışabilirsiniz.*
⭐ 🎧 ♫╰┈➤ ✔️ ⏯ https://youtu.be/RXb89v0V-2M
✩ (MAKE A LIVE INSTRUMENT ACCOMPANIMENT ON RHYTHM IN EVERY TONE)
✩ Aykut ilter Ritim Karaoke Ekibini Sosyal Medya Kanallarından Takip Edebilirsiniz.
✩ İNSTAGRAM https://www.instagram.com/rhythmkaraoke/
✩ TİK TOK https://www.tiktok.com/@rhythmkaraoke
✩ DAILYMOTION https://www.dailymotion.com/RhythmKaraoke
⭐
❤ @RitimKaraoke Müzisyenlerin Buluşma Noktası....
➤ *SANATÇININ DİĞER ŞARKILARI İÇİN OYNATMA LİSTESİNE BAKABİLİRSİNİZ...*
⭐ 🎧 ╰┈➤ https://www.youtube.com/playlist?list=PL9SktAtLVupNNDtb19-NgEeo_X9YiUfx2
➤ ESER ADI : ERVAH-I EZELDEN
➤ SÖZ GÜFTE - AUTHOR - LYRICS : AŞIK SÜMMANİ
➤ BESTE - MÜZİK - COMPOSER MUSIC BY : AŞIK BEYZADE ASLAN
➤ USÜL TEMPO BPM RİTİM : 8/8 - 7/8 - 11/8
➤ MAKAM - BATI DİZİ GAM SCALE : HÜSEYNİ (UŞŞAK KARDEŞ) - MİNÖR
➤ THM TÜRK HALK MÜZİĞİ AYAĞI : HÜSEYNİ AYAĞI
➤ YÖRESİ İL İLÇE : ERZİNCAN
➤ ARANJE & DÜZENLEME ARRANGED BY :
➤ ENSTRÜMANLAR : BAĞLAMA
➤ KİMLER OKUDU : BURCU GÜNEŞ, ELİF BUSE DOĞAN, YAVUZ TOP, ARİF SAĞ
➤ *FİRMA - ŞİRKETİ - LABEL PUBLISHER EDİTÖR* : ℗ DMC
➤ KÜNYE (INFO) YER ALDIĞI ALBÜM BİLGİ : ANADOLU'NUN GÜNEŞİ
Provided to YouTube by Netd Müzik Video Dijital Platform A.Ş.
Aşık Sümmani
Anadolu'nun Güneşi
℗ Doğan Müzik Yapım
ERVAH-I EZELDE LEVH-İ KALEMDE
Yöresi- İli Erzincan
Söz Yazarı
AŞIK SÜMMANİ
Bestecisi
VEYSEL AYDIN
Kaynak Kişi
Derleyen
Notaya Alan
VEYSEL AYDIN
İcra Eden
Makamsal Dizi
HÜSEYNİ
Konusu - Türü
Deyiş
Karar Sesi
La
Bitiş Sesi
La
Usül
7/8
En Pes Ses
Sol
En Tiz Ses
Sol
Ses Genişliği
8 ses
*ŞARKI SÖZLERİ / AKORLARI*
Ervahı ezelden levhi kalemden, levhi kalemden
Bu benim bahtımı kara yazmışlar
Bilirim güldürmez devri alemden
Bir günümü yüz bin zara yazmışlar
Bilirim güldürmez devri alemden
Bir günümü yüz bin zara yazmışlar
Dünyayı sevenler veli değildir canım değildir
Canı terk edenler deli değildir
İnsanoğlu gamdan hali değildir
Her birini bir efkara yazmışlar
İnsanoğlu gamdan hali değildir
Her birini bir efkara yazmışlar
Nedir bu sevdanın nihayetinde, nihayetinde
Yadlar gezer yarin vilayetinde
Herkes diyarında muhabbetinde
Bilmem bizi ne civara yazmışlar
Herkes diyarında muhabbetinde
Bilmem bizi ne civara yazmışlar
Olaydım dünyada ikbali yaver, ikbali yaver
El etsem sevdiğim acep kim ne der
Bilmem tecelli mi yoksa ki kader
Beni bir vefasız yara yazmışlar
Bilmem tecelli mi yoksa ki kader
Beni bir vefasız yara yazmışlar
NOT:
1) Ezgi, tarafımca; geleneksel dokuya riayet edilmenin yanı sıra, öznel ve özgün, fakat değişik açılardan "farklı" veya "deneysel bir arayışın ürünü" şeklinde değerlendirilmektedir. (Bu konuda; elbette, kamuoyu, -sağduyulu bir biçimde- kendi değer yargısını da oluşturup sergileme hakkına sahiptir.)
2) Seçilen tema için, THM'de yer alan ve kendi çizgisinde temel bir çeşniyi yansıtan karakteristik ve anonim bazı ürünlerden; "genel" ve yüzeysel bir çerçevede de olsa, ("etik" hususuna riayet edilmek suretiyle) "esinlenme" ölçüsündeki "yasal bir hak" bağlamında, istifade yoluna gidilmiştir.
3) Esere; bir ön hazırlık maksadıyla "giriş - intro." şeklinde ve Sümmani tarzındaki geleneksel dokuya bağlı kalınarak yazılmaya çalışılan kısım (1. ile 34. ölçüler arası), -TERCİHEN- hiçbir şekilde icraya dahil edilmeyebilir. (Ayrıca -vurgulamak icap ederse- söz konusu bu kısmın sadece bazı ölçülerinde ve motiflerinde, özellikle "anonim" bazı ezgilerden yüzeysel birtakım esintilere yer verilmiştir. Ancak, aktarılmak istenilen esinti için, -gelenekte yaygınlık gösteren- 5 zamanlı değil, 7 zamanlı ve düzenli seyreden bir usül kullanılmıştır.) Bu durumda, hem ilk saz hem de diğer saz payları maksadıyla elbette 72. ile 106. ölçülerin arasında kalan kısım geçerli olacaktır. Şayet eserin toplam süresini azaltma ihtiyacı doğarsa, (dolayısıyla bu saz bölümünün kısaltılması yoluna gidilirse) ilk saz payı hariç "2., 3. ve diğer saz payları" için 93. ile 106. ölçülerin arasına denk gelen ezgi "kısaltılmış saz bölümü" şeklinde değerlendirilebilir.
4) Bestede yer verilen bentler, Aşık Sümmani'nin torunu olan ve "Sümmani Ekolü"nün en yetkin temsilcilerinden biri kabül edilen Aşık Nusret Toruni'den alınmıştır.
⭐ Video'yu beğenmeyi ve Abone olmayı unutmayın 👍 Zile basarak bildirimleri açabilirsiniz 🔔 ✩ KATIL'dan Ritim Karaoke Ekibine Destek Olun (Join this channel to enjoy privileges.) ✩ ╰┈➤ https://www.youtube.com/channel/UCqm-5vmc2L6oFZ1vo2Fz3JQ/join ✩ ORİJİNAL VERSİYONU 🢃 Linkten Dinleyip Canlı Enstrüman Çalıp Söyleyerek Çalışabilirsiniz. ⭐ 🎧 ╰┈➤ https://youtu.be/SSACHhKKIlk ✩ (MAKE A LIVE INSTRUMENT ACCOMPANIMENT ON RHYTHM IN EVERY TONE) ✩ Aykut ilter Ritim Karaoke Ekibini Sosyal Medya Kanallarından Takip Edebilirsiniz. ✩ İNSTAGRAM https://www.instagram.com/rhythmkaraoke/ ✩ TİK TOK https://www.tiktok.com/@rhythmkaraoke ✩ DAILYMOTION https://www.dailymotion.com/RhythmKaraoke ⭐ Kocamda Kocam - Romantik Erhan ✩ Ritim Karaoke (Kürdi Minör 9/8 Roman Beste Romantik Erhan) @RitimKaraoke Müzisyenlerin Buluşma Noktası.... ESER ADI : KOCAMDA KOCAM SÖZ GÜFTE : ROMANTİK ERHAN BESTE - MÜZİK: ROMANTİK ERHAN USÜL : 9/8 ROMAN MAKAM - DİZİ : KÜRDİ - Mİ...
Yorumlar
Yorum Gönder